This tutorial that we’re going to see will guide us through the process of breaking a 3D object into pieces or fragments with Autodesk 3ds max. This technique is very useful when working with scenes on collisions and explosions, in which the object explodes and breaks into pieces. A detailed and easy to follow exercise for those who know the program.
Related Posts
Create a Cool Shoe in Illustrator – Tutorial
In the tutorial we are going to follow is explained how to draw a vector shoe for the cold in Adobe Illustrator. In this exercise, we will use the pen…
Create a Toilet Plunger in Illustration
Nel tutorial che vedrete imparerete come creare una illustrazione di uno sturalavandino. Verranno utilizzate le tecniche di base per la costruzione della forma, insieme a strumenti avanzati di Illustrator per…
Model a Bicycle Light 3D using Maya and Keyshot
On this page we present a new full 3D modeling exercise, although in time lapse, which shows how to make a bicycle spotlight using the Autodesk Maya modeling and rendering…
Fabric Weaving Effect in Maya – Tutorial
In queThis video tutorial shows you how to recreate the fabric texture effect as seen in many commercials and demos using Maya. In practice it is a matter of having…
Create a Mac-Type Background in Photoshop
Il tutorial che vedrete è per fare uno sfondo stile “mac”. È possibile utilizzare questi background in tutte le situazioni, tra cui l’ovvio-desktop, così come parte dei vostri progetti o…
Create a Realistic Telephone Keypad in Photoshop
La creazione di oggetti del mondo reale in Photoshop può essere un po’ impegnativa. La chiave è quella di individuare ed accentuare piccoli dettagli come le ombre, l’illuminazione e i…